דלג לתוכן העמוד

יותר כניסות, יותר טפסים מקוונים: שיא בנתוני השימוש באתר האינטרנט העירוני

עיריית ירושלים מסכמת את שנת 2021 בגידול עצום במספר הכניסות לאתר האינטרנט העירוני ובשימוש בטפסים המקוונים

בשנת 2021, נרשמו כ-6.87 מיליון כניסות לאתר האינטרנט העירוני, לעומת 4.59 מיליון כניסות לאתר בשנת 2020 ו-4.47 מיליון כניסות בשנת 2019. נתון זה, מהווה קפיצה של 150% בכמות הכניסות לעומת שנת 2020. גידול משמעותי נוסף, נרשם בנתוני הכניסה לאתר בערבית. כך, נרשמו כ-305 אלף כניסות לאתר בשנת 2021, זאת לעומת כ-240 אלף כניסות, גידול של כ-30%.

בנוסף, גדל השימוש בטפסים המקוונים העירוניים, מסך של 242,659 אלף טפסים אשר התקבלו בעירייה בשנת 2020 ל- 376,655 טפסים בשנת 2021 – גידול של פי 1.55. הגידול מוסבר בשינוי תפיסת השירות העירונית ובנהלי קבלת הקהל לאור התפשטות נגיף הקורונה וכן בהבנה, כי ניתן לקבל שירות עירוני מקצועי ומהיר באופן מקוון במהירות וביעילות, ללא צורך בהגעה למשרדי העירייה.

בסך הכול, נרשמו כ-18.7 מיליון צפיות בדפים שונים באתר, עליה של כ-36% לעומת שנת 2020. אחד מהאזורים הנצפים ביותר באתר, הוא אזור האירועים באתר, אשר זכה לכ-2 מיליון צפיות, נתון המשקף עליה של 222% משנת 2020. העלייה הורגשה סביב אירועים בחגים השונים וכן בתקופת הקיץ. עליה חריגה נוספת, נרשמה בצפייה במערכת ה-GIS העירונית, אשר זכתה לכ-180 אלף כניסות בשנת 2021, לעומת כ-1600 צפיות בלבד בשנת 2020, עליה של כ-11 אלף אחוז.

בין הטפסים הפופולאריים שהתקבלו בעירייה דרך האתר בשנת 2021, ניתן למצוא את טופס ערעור על דוח חניה או נסיעה בנת"צ (כ-92 אלף טפסים לעומת כ-55 אלף בשנת 2020), טופס בקשה לקבלת הנחה בארנונה מטעמי הכנסה (כ-51 אלף טפסים לעומת כ-44 אלף בשנת 2020), טופס להחלפת מחזיקים בנכס (כ-35 אלף טפסים בשנת 2021 לעומת כ-29 אלף בשנת 2020) וטופס לקבלת אישור להיעדר חובות (כ-17 אלף בקשות בשנת 2021 לעומת כ-14 אלף בקשות בשנת 2020).

מהעירייה נמסר, כי גם השנה היא תמשיך לפעול לקידום מהפכת השירות העירונית בדיגיטל, תוך יצירת טפסים חדשים, אשר יאפשרו קבלת שירותים נוספים מרחוק וללא צורך בהגעה למשרדי העירייה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עוברים לדיגיטל! שנת 2021 תירשם כשנה בה מומשה, הלכה למעשה, מהפכת השירות הדיגיטלי בעיר ירושלים. קל, מהיר, יעיל ואפקטיבי. אני קורא לכלל התושבים, להיכנס לאתר העירוני, להתעדכן ולהשתמש בשירותים המקוונים במטרה לחסוך זמן וטרחה מיותרת. שרות באונליין למענכם!."

אולי יעניין אותך