דלג לתוכן העמוד

ירושלים של דיגיטל

בירושלים קיימים מעל 30,000 עסקים קטנים ובינוניים, אשר מהווים מנוע צמיחה משמעותי להתפתחות כלכלת העיר. חלק מעסקים אלו מקיימים את צורת המסחר שלהם בשגרה ללא פנאי או יכולת לבחינת דרכים להתייעלות ושיפור שיטות העבודה. במקביל, מהפכת הדיגיטל והמסחר האלקטרוני בשנים האחרונות, אשר קיבלה משנה תוקף בעקבות משבר הקורונה, יצרה עבור עסקים קטנים ובינוניים בעיר סביבה מאתגרת ופגעה בשרידותם. תוכנית זו נותנת מענה לשינויים והאתגרים הללו ומסייעת לעסקים להמשיך לצמוח לצידם על ידי יצירת נוכחות דיגיטלית.  

 

האגף לקידום עסקים, בשיתוף מכללת עזריאלי ומרכז אקדמי לב פיתחו את פרויקט "ירושלים של דיגיטל" שבמסגרתו מצוותים סטודנטים לבתי עסק על מנת להקים עבורם אתר אינטרנט. הסטודנטים מבצעים ניתוח מעמיק של תהליכי ושיטות העבודה של העסק, על בסיסו מציעים ומיישמים שיפורים שמטרתם הגדלת רווחיות העסק. כחלק מחבילת הפתרונות שמוצעים לעסק, הפרויקט מחייב הקמה של חנות אינטרנטית עם יכולת של סליקה ומשלוחים, בשיתוף עם בעל העסק באופן שיאפשר לו המשך תפעול של האתר. הקמת החנות האינטרנטית מתבצעת באמצעות חברה חיצונית הנבחרת ע"י העירייה לספק את התשתית הטכנולוגית.