פרס מנח"י - עיריית ירושלים
Skip Navigation Linksירושלים : תושבים : חינוך : שבוע החינוך

פרס מנהל החינוך ירושלים

​פרס מנהל החינוך ירושלים, ע"ש אבי סלע בסימן בסימן חדשנות חינוכית ככלי לצמצום פערים - לשנת הלימודים תשע"ז, האירוע יתקיים באולם הכנסים המרכזי בשעה 18:00 למוזמנים בלבד.

לא
1

בית הספר היסודי יד ביד דו לשוני

בית הספר היסודי יד ביד דו לשוני בירושלים ע"ש מקס ריין בניהולה של הגב' נאדיה כאננה, הינו בית ספר יחיד מסוגו בעיר. תלמידי בית הספר מגיעים משכונות רבות בירושלים, יהודיות וערביות. תלמידי בית הספר הם מוסלמים, יהודים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסים וארמנים – דתיים וחילונים.


בית הספר מציע חוויה חינוכית ייחודית המבוססת על ערכי שותפות ערבית- יהודית, תוך מתן חינוך עשיר ויצירת סביבה חמה ותומכת שתאפשר לכל ילד לפתח את מגוון יכולותיו.

בית הספר מפגיש בין ילדים יהודים לבין ילדים ערבים במסגרת שוויונית, ומנסה להתמודד עם הדעות הקדומות, הפחדים ואי ההבנות, באופן המחזק את הסובלנות, את הכבוד לאחר ואת הרצון לחיות בשוויון ובשלום.

בית הספר מוביל תפיסה דו- לשונית לפיה השפה אינה רק אמצעי חיוני לתקשורת הדדית אלא גם נדבך מרכזי בתרבות של כל אדם. עברית וערבית זוכות למעמד שווה בבית הספר, והילדים לומדים בשתיהן במקביל. השאיפה היא שכל ילד יגיע לכל יכולת לימוד, כתיבה וביטוי בשפה השנייה באופן שלא יפחת מזה של שפתו הראשונה.

קהילת בית הספר, הצוות החינוכי והתלמידים, חוו התנכלויות חמורות מגורמים קיצוניים בחברה ולמרות כל החסמים והקשיים בית הספר ממשיך בדרכו החינוכית בהצלחה בזכות עבודה מסורה של צוות המורים, אמונה בדרך ועבודת צוות מקצועית. חשוב לציין כי גם הוריהם של התלמידים ומשפחותיהם מעורבים ושותפים לעשייה החינוכית.

צוות המורים אשר בעצמו לומד ומתפתח מקצועית, הצליח לקדם את תלמידיו ולהביאם להישגים לימודיים גבוהים בכל תחומי הדעת וזאת בנוסף להיותו של הצוות מקור תקווה ודוגמא כי ניתן וכדאי לחיות ביחד.

דבר נציג הועדה: "מופת ודוגמא לכלל תושבי ירושלים. אנו המבוגרים צריכים ללמוד מתלמידי בית הספר כיצד לחיות ביחד, ללמוד ביחד ולקדם דו קיום שבתקווה יחלחל לתודעתם של שאר תושבי העיר ".

על כל אלה, מצאנו את בית הספר היסודי יד ביד דו לשוני בירושלים ע"ש מקס ריין, ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
2

בית הספר התיכון וסמינר בית יעקב "נתיב החינוך"

סמינר בית יעקב "נתיב החינוך" בניהולה של הגב' מיידי קרויזר הוא מוסד בעל אוירה מיוחדת במינה
המוסד מכיל את כל תתי המגזר, רמות ומעמדות סוציו-אקונומיות שונות.
הצוות המסור מכיל כל תלמידה באופן אישי, בצורה יוצאת דופן וראויה להערכה.
המוסד מתגאה ברמה רוחנית ולימודית גבוהה, מתוך גישה חינוכית נעימה אשר מותאמת לכל תלמידה לפי צרכיה. הצוות שם דגש מיוחד על הפעילות מעבר לשעות הלימודים הכוללת עשייה קהילתית והתנדבותית.
במוסד מגמה עיונית-טכנולוגית, המאפשרת לתלמידות להשתלב בשוק העבודה בעתיד ולמצוא פרנסה מכובדת ומכניסה- הרעיון מתבסס על השתלבות כלכלית עם ייסוד בית ברוח בית הספר.
בבית הספר מתקיימות בחינות סאלד ובחינות בגרות, וכן לימודים לקראת תעודה טכנולוגית, הנהלת חשבונות, מזכירות רפואית, ניהול עסקי, מגמת חינוך, חשבות שכר ואפילו עיצוב גרפי. כחלק מתכנית הלימודים הפנימית ישנם גם לימודי קודש ברמה גבוהה ואפשרות לשילוב לימודי הוראה שבסיומם התלמידות זכאיות לתעודת מורה מוסמך-בכיר מטעם משרד החינוך.

דבר נציגת הועדה: "במילה אחת: שימחה! זו התחושה המרכזית שמרגישים כאשר נכנסים לסמינר, כולם מחייכים וניכר שנעשית עבודה משמעותית ומעמיקה עם כל תלמידה ותלמידה".

על כל אלה, מצאנו את סמינר בית יעקב "נתיב החינוך", ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
3

בית הספר אלבסמה לחינוך מיוחד

בית הספר אלבסמה לחינוך מיוחד בניהולו של מר ראמי בדארנה, הוא בית ספר המיועד לילדים עם אוטיזם ברמות שונות. בית הספר קולט תלמידים שמאובחנים על הספקטרום האוטיסטי ממזרח ירושלים, הסובלים גם מהפרעות תקשורת והתנהגות.
התלמידים מבלים את רוב זמנם בבית הספר, ולכן הצוות שם לו למטרה להביא לשילובם בחברה ולהפריך את הדעות הקדומות בנוגע לאוכלוסיית האוטיסטים. לפיכך, חזון בית הספר הוא "לתרום לקהילה ולהיתרם ממנה". זה האתגר העומד בפני כל אחד ואחת מאנשי הצוות הפועלים בבית הספר. משפט זה משמש חזון, מצפן וכלי שבאמצעותו בית הספר שואף להגשים את ייעודו.
בית הספר נועד לתת מענה במסגרת טיפולית-חינוכית ושואף לפתח אסטרטגיות חינוכיות בעלות ערך טיפולי ארוך טווח לאוכלוסייה זו.
בבית הספר מאמינים שבכל אדם טמון פוטנציאל לחיים מלאים וזכותו לממש פוטנציאל זה. בית הספר מזהה את הכוחות האינדיווידואליים של כל תלמיד ובונה עבורו תכנית אישית החושפת אותו לסביבה חינוכית מקיפה, דרכה יוכל להתמודד בדרך מיטבית עם שלושה תחומים עיקריים בחייו: לימודים, חברה ועבודה.
בבית הספר עובד צוות מסור ומגובש שעובד בשיתוף פעולה על מנת למצוא את המפתח להצלחתם של כל תלמיד ותלמידה להשתלב בחברה ולפתח אישיות עצמאית ככל האפשר על מנת לשפר את איכות חייהם.
המנהל וצוות בית הספר, הכולל מורים ומחנכים, אנשי מקצוע במגוון מקצועות רפואיים ופרא-רפואיים וכן סייעים וסייעות מתאפיינים בכך שכולם חדורי תחושת שליחות ואהבה בעבודתם; תחושה זו היא הגרעין שמצמיח תקשורת בין-אישית עם התלמידים, ההורים והקהילה כאחד.

דבר נציג הועדה: "בית הספר, באמצעות אמצעים מוגבלים מצליח ליצור סביבה נעימה, ביתית ואף חדשנית אשר עונה על כל צרכיהם של התלמידים. ניכר כי המנהל והצוות עושים כל שביכולתם למען התלמידים ומצליחים ליצור קשר עם בתי ספר רבים בעיר והצליחו להפוך אותו למקום מבוקש שכולם רוצים לקחת בו חלק".

על כל אלה, מצאנו את בית הספר אלבסמה לחינוך מיוחד, ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
4

גן (על אזורי) "ניצנים"


גן (על אזורי) "ניצנים" בניהולה של הגננת טליה אלבו והסייעת רוחמה בוחבוט, הינו גן מאוד ייחודי.
גן ניצנים הוא גן דו גילאי, חובה וטרום חובה לילדים בגיל 4-6 אליו מגיעים ילדים מכל רחבי העיר ואף ממחוז ירושלים. גן ניצנים ממוקם במרכז העיר ומשלב בתוכו אוכלוסייה הטרוגנית מהמגזר החילוני, דתי, ילדים דוברי שפות שונות וילדים בעלי צרכים מיוחדים. בגן ישנו צוות רחב העובד בשיתוף פעולה מלא הכולל אף גננת דוברת אנגלית אשר מעבירה תכנים לימודיים התואמים לתכנים הנלמדים בגן באנגלית.
בכל שנה משקיע צוות הגן בפרויקטים חינוכיים שונים המגוונים את חיי הגן ומחדשים לילדים ולמשפחות את התכנים הנלמדים. העשייה החינוכית משפיעה על ילדי הגן וגם על קהילת ההורים באופן מעורר התפעלות.
חלק מהתוכניות הרבות הפועלות בגן: "גן ירוק"- הפעילות סביב איכות הסביבה שהינה חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בגן ועל כן הוכר ע"י המשרד לאיכות הסביבה כגן ירוק. "תכנית עיצוב התנהגות לילדים בעלי קשיי קשב וריכוז": בכל שנה מותאמת תכנית עבודה פרטנית המקדמת ילדים בעלי קשיי קשב.
בגן ניצנים מאמינים כי ראוי וחשוב לפתח את יכולתם של כל ילד וילדה להיות פרואקטיביים, לקחת אחריות ולדעת לנהל את עצמם, תוך יוזמה אישית ותושייה, אכפתיות ודאגה לאחר, לדעת לנהל תקשורת בין אישית חיובית מקרבת ומכבדת בין הסובבים, לדעת להרחיב את מעגל ההשפעה של כל ילד וילדה.
בדרך זו מצליח צוות הגן להוביל מהלכים ליצירת חברת ילדים טובה יותר, בה התלמידים לומדים לעצור, להביט וחשוב ואז לפעול בהתאם למה שהסיטואציה מזמנת. הילדים לומדים לזהות ,להבין ולנהל מגוון רגשות, מחשבות והתנהגויות אצלם ואצל האחר ולקחת עליהם אחריות. טליה הגננת מאמינה כי אלה כלים שחשוב לצייד בהם כל ילד וילדה להמשך דרכם בעולם.

דבר נציג הועדה: "גן ניצנים מקנה לילדים את ארגז הכלים לעתיד: כישורי מנהיגות אישית, הכלה ואמפתיה לאחר, הכרה במסוגלות ובאמונה ביכולות שלהם , חיבור לעולם רגשות רחב, יכולת ביטוי אישית ברמה גבוהה, יכולת דיבור בציבור מול חבריהם בגן והצגת נושא במיקוד וברהיטות."

על כל אלה, מצאנו את גן (על אזורי) "ניצנים" ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
5

גן צור באהר ד'

גן צור באהר ד' בניהולה של הגננת יוסרא עליאן והסייעות הגב' אמאני אבו חאמד והגב' נאדרה אבו טירהוא, הוא גן מיוחד במינו. תהליכי השינוי שמובילות

 צוות הגן הינם תהליכים ארוכי טווח שיוצרים שינוי משמעותי ברמת ההוראה והלמידה ואף משפרים את האקלים החינוכי בגן.
צוות הגן פורץ דרך ביישום תהליכים ועקרונות פעולה של חדשנות לצד שוויון הזדמנויות. ניתן לראות זאת באופן בו ניתן מתן מענה מיטבי לילדי הגן בצורה מקצועית לאור מיפויים המאפשרים מענה מותאם לפי צרכיו הייחודיים של כל ילד. המיפויים מתמקדים בהתפתחות הרגשית, החברתית, המוטורית והשכלית. כל זאת בשיתוף הגורמים המקצועיים במערך המסייע, אשר מקיים שיחות פרטנית וקבוצתיות עם ההורים. הדיאלוג עם ההורים הוא המפתח להתפתחות מיטבית של הילד.
ישנה גם עבודה משותפת של ילדי הגן עם בית הספר לתלמידות לקויות למידה שנמצא בשכונה. בכל שבוע מגיעות התלמידות לגן ומקיימות פעילות משותפת עם ילדי הגן. הפעילות נותנת להן הזדמנות להתנסות בהוראה בתוך הגן תוך ליווי צמוד של יוסרא הגננת וצוות הגן. חשיפת התלמידות הללו לעשייה הפדגוגית בגן מעשירה אותן מאוד ועוזרת להן להאמין כי גם הן יכולות לתרום לחברה ואף בעתיד להיות להשתלב בעולם התעסוקה כמטפלות וסייעות.
הקהילה היא חלק מרכזי ומשמעותי בחיי הגן. הגן מהווה מקום המחבר בין הדורות ושומר על המורשת של החברה על ידי מתן מקום למבוגרים להעניק מהידע והניסיון שלהם. צוות הגן מדגיש את חשיבותה של תחושת השייכות לקהילה ולתרבות המקומית על ידי הכנסת פעילויות מגוונות המשתפות את ההורים והקהילה לתוך חיי הגן מתוך אמונה במשמעות הרבה שיש לדמות המבוגר עבור ילדי הגן הצעירים.

דבר נציגת הועדה: "הגן של יוסרא מתאפיין בתחושת ביתיות, חמימות והכלה. מורגש כי נעשית עבודה פדגוגית ברמה גבוהה מאוד וניכר שיש שיתוף בין הגננת לצוות החינוכי שמורכב מסייעות, נשות טיפול מקצועיות, אימהות ואפילו סבתות! כל אחת תורמת את זמנה לגן- יחד נוצרת חוויה לימודית מקיפה וייחודית."

על כל אלה, מצאנו את גן צור באהר ד', ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
6

בית הספר היסודי קהילתי קשת תלפ"ז


בית הספר היסודי קהילתי קשת תלפ"ז בניהולה של הגב' שגית קליימן, לקח על עצמו משימה חברתית- ערכית ייחודית שהוא חינוך ממלכתי משלב.
בית הספר משמש בית לתלמידים המגיעים מקבוצות שונות בחברה הישראלית, תלמידים חילוניים ודתיים לומדים בכפיפה אחת ובהרמוניה. בית הספר חרט על דיגלו לשלב את תלמידים אלו יחד ולהוביל למידה הדדית זה מזה, להעמיק את ההכרות בין הקבוצות וליצור אפשרות לכל קבוצה לבטא את עצמה באופן ייחודי בתוך סביבה רב תרבותית מגוונת.
צוות בית הספר משלב בין פדגוגיה מסורתית לחדשנית ומתאים עצמו לצרכי התלמידים השונים. ההשקעה בפיתוח הצוות מאפשרת הגעה לרמת מומחיות ומקצועיות גבוהה.
בהובלתה של המנהלת, מצליח צוות המורים לרתום את קהילת ההורים ולחולל שינוי משמעותי בשכונה ולהפוך את בית הספר למוביל. תמיכת ההורים בבית הספר ומעורבותם החיובית מעוררת השראה והתפעלות.
אפשר לראות כי הישגי התלמידים השתפרו פלאים בשנים האחרונות, וכיום בית הספר מהווה מוקד משיכה והתעניינות להורים ותלמידים רבים.
בבית הספר מתקיימת אווירת לימודים נעימה וחמה. ניכר כי הושקעה מחשבה רבה בכל חדר ומסדרון במטרה ליצור מרחבים המדברים חינוך ומעניקים תחושה של בית.
חשוב לציין כי הביקוש ללמוד בבית הספר גדל באופן משמעותי וזו השנה הרביעית שנרשמו לבית הספר שלוש כתות א' תקניות.

דבר נציג הועדה: "בית ספר ביתי וצבעוני שתענוג להסתובב במסדרונותיו. הנושאים הנלמדים בו ודרכי ההוראה ייחודיים ופורצי דרך, ואנו רואים בתהליכים אלו הצלחה כבירה לצוות, להורים ולתלמידים השותפים כולם יחד לעשייה החינוכית- לא בכדי הרישום לבית הספר רק עולה ועולה".

על כל אלה, מצאנו את בית הספר היסודי קהילתי קשת תלפ"ז, ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
7

בית הספר היסודי "נוות ישראל"


בית הספר היסודי "נוות ישראל" בניהולה של הגב' יוכי חזוני, הינו חלק מרשת מוסדות מצליחה ואיכותית.
ייחודו של המוסד בכך שהוא מקבל אליו תלמידות מכל גווני האוכלוסייה החרדית ומכל השכונות בירושלים.
בית הספר מונה כיום כ- 771 תלמידות.
האכפתיות והמסירות של הצוות לתלמידות ניכר בכל תחום, הן במישור הלימודי, הן במישור הרגשי והן במישור החברתי.
בית הספר מקדם פרויקטים חדשניים ומקפיד להיות ראשון בין בתי הספר החרדים בהצטרפותו ליוזמות עירוניות. בנוסף, בית הספר שותף פעיל, זו השנה השלישית בפרויקט "בית ספר בקהילה", אשר במסגרתו הוא מקדם יחסי גומלין בין הקהילה לבית הספר ויוצר חיבור לזרמים שונים במגזר. יש לציין כי בית הספר מצטיין בהעמקת השיח בין כל הגורמים הקהילתיים בשכונה.
מבחינה לימודית, נעשית עבודה רצינית, מעמיקה ויסודית כדי להוביל את התלמידות קדימה וכדי להטמיע בהן ערכים חינוכיים ולימודיים.
בית הספר אינו שוקט על שמריו, מחפש ומשתדל בכל עת לחדש ולייעל תוך שיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך, עיריית ירושלים, המשרד לאיכות הסביבה ועוד.
האווירה בבית הספר חיובית ונעימה, התלמידות נראות מאושרות בבית ספרן ונהנות מההגעה למקום הלימודים, האקלים החינוכי בבית הספר מאפשר לכל תלמידה להרגיש בבית ומורגש כי ניתן יחס אישי ומותאם לכל אחת.

דבר נציג הועדה: "בית הספר מצטיין בכך שמעניק לכל תלמידה יחס חם ולבבי, ומאפשר לכל אחת למצות את כישוריה ויכולותיה. בית ספר פורץ דרך במגזר החרדי בנושא איכות סביבה וקיימות שצריך להוות דוגמא לבתי ספר רבים".
על כל אלה, מצאנו את בית הספר היסודי "נוות ישראל", ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
8

בית הספר היסודי לבנות סילוואן


בית הספר היסודי לבנות סילוואן בניהולה של הגב' חסיבה דולא, פועל להעלאת רמת ההישגים הלימודים של תלמידותיו, מקנה להן ערכים ושוקד על פיתוח כישורי חיים במטרה לסייע להן לפתח יכולות להשתלב בחברה בכל תחום.
צוות בית הספר עובד במרץ על קידום למידה משמעותית עבור כל תלמידה ותלמידה, מתכנן ומיישם תהליכי הוראה ולמידה מגוונים וחדשניים. הלמידה מתבצעת בחלקה בקבוצות, בשילוב טאבלטים, למידה מבוססת פרויקטים וחקר מדעי. יש לציין כי בית הספר גם יוצר שיתופי פעולה עם בתי ספר מהחינוך המיוחד מתוך אמונה בשיתוף ידע וניסיון, ובכדי לשלב את תלמידי החינוך מיוחד בחברה דרך התלמידות של בית הספר.
בית הספר בחר בשיטות הערכה חלופיות על מנת לסייע לכל תלמידה לבטא את ייחודה ולאפשר לה להתקדם באופן המותאם לה.
בנוסף לכך בית הספר מפעיל תכניות רבות ומגוונות כמו: תכנית קרב להעשרה, בית ספר מקדם בריאות, שיתוף הגן הבוטני, תכנית אמירים למצוינות, תכניות זהירות בדרכים, תכנית makey makey לפיתוח חשיבה טכנולוגית, קסם המדעים, רובוטיקה ועוד ועוד.
לבית הספר ישנה גם מועצת תלמידות פעילה שיוזמת פעילויות עבור שאר התלמידות במיוחד בתחום הבריאות. חשוב לציין כי ההורים והקהילה הם חלק חשוב ופעיל בתוך בית הספר והם נרתמים לסייע בכל מה שנחוץ.

דבר נציג הועדה: "בית ספר שכל הזמן מתחדש ומתקדם. צוות המורות המסור עושה כל שביכולתו ליצור חוויה הוליסטית ומשמעותית עבור התלמידות. למרות מצוקת המקום בית הספר מצליח להוציא את המיטב ממה שיש ועל כן ראוי להערכה".

על כל אלה, מצאנו את בית הספר היסודי לבנות סילוואן, ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
9

בית הספר התיכון וסמינר "מכון בית יעקב למורות"

בית הספר "מכון בית יעקב למורות" בירושלים בניהולו של הרב ישראל לוין, הוא התיכון הגדול ביותר בירושלים, המונה 1,789 תלמידות בחמישים וחמש

 כיתות. בהן, לומדות זו לצד זו בנות מכלל הקהילות: ספרדים ואשכנזים, חסידים ושאינם, ובמסגרת הלימודים כמו בפעילות החברתית השוטפת ניתן מקום של כבוד למסורות ומנהגים של העדות השונות. האינטגרציה נשמרת הודות לקו החינוכי של ההנהלה, אשר שמה לה מטרה ומשקיעה תשומת לב רציפה ומוקפדת לתת ביטוי ומקום לכלל החוגים בכינוסים ואירועים, כמו גם בשגרת היום יום.
המכון מתאפיין בצוות מקצועי הפועל בראיה חדשנית, וביוזמות חינוכיות ותעסוקתיות פורצות דרך. הצוות שם לעצמו מטרה לשלב תלמידות חריגות, ביניהן אף תלמידות בעלות לקויות כבדות, במערכת החינוכית והחברתית של התיכון. תהליכים אלו של שילוב והכלה הינם מודל לדוגמה ולמופת בקרב התיכונים ברחבי העיר.
משנת תשע"ו פועלות בתיכון מגמות טכנולוגיות בתחומי חשבונאות ומזכירות, אומנות ועיצוב גרפי, עיצוב אופנה וחינוך. אלו מאפשרות לתלמידות התיכון לרכוש מקצוע ולהשתלב בעולם העבודה. תכנית ההכשרה במגמות כוללת יעוץ עסקי בסיסי וליווי עתידי המאפשרים לתלמידה לצאת לדרך ולהשתלב במעגלי העבודה, באופן
המקנה לה ניסיון מקצועי משמעותי.
מבחינה לימודית, תכניות הלימודים בתיכון, מתחדשות מדי תקופה הודות למרכזות המקצוע שרבות מהן שותפות לצוותי ההיגוי של תכניות הלימודים במשרד החינוך, ובגיבוש חומר לימודי לכלל התיכונים במקצועות יסוד.

דבר נציג הועדה: " בית הספר דוגל בשאיפה למצוינות תוך מתן הזדמנות לכל תלמידה שמעוניינת להתקדם. בית הספר מצטיין בכך שהוא פותח את שעריו לכלל האוכלוסייה החרדית. נהנו מאוד לראות כיצד ללא פשרות וללא הנחות, התלמידות המיוחדות משתלבות ומשולבות יחד עם תלמידות בית הספר באופן מלא"

על כל אלה, מצאנו את בית הספר "מכון בית יעקב למורות" בירושלים, ראוי להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.

חזור לראש הדף >>
10

פרס אישי - גב' פאטימה סייאד

הגב' פאטימה סייאד, מלמדת כבר 5 שנים בבית ספר מקיף בית חנינה לבנות.
לדברי צוות בית הספר, פאטימה היא מורה יצירתית וחרוצה הסוחפת אחריה את צוות המורות והמחנכות בבית הספר. פאטימה מלמדת היסטוריה דרך שיטות ייחודיות ברוח ערכי הלמידה המשמעותית. היא משתמשת בעוגנים בקהילה ובתרבות המקומית כדי לחבר את תלמידותיה לחומר הנלמד וזאת תוך גילוי רגישות לזהותן הערבית ונושא הרב תרבותיות בעיר ירושלים.
הורי התלמידות מספרים כי בנותיהם בעלות מוטיבציה גבוהה ללמידה בזכות שיטות ההוראה המקוריות והלמידה החווייתית אשר פאטימה מעניקה להן.
פאטימה לא מפסיקה לחשוב באופן פורץ דרך ולשלב סגנונות הוראה חדשניות בהוראת ההיסטוריה כמו דרמה ומשחקי תפקידים.
התלמידות שלה מעידות על כך שהיא מגלה אוזן קשבת, סובלנות, אמפטיה, חום ותמיכה לכל תלמידה וניתן לפנות אליה בכל מצב ובכל בעיה.

מצאנו את פאטימה סייאד, ראויה לפרס על היותה מודל לעשייה חינוכית ייחודית וחדשנית הבאה לידי ביטוי בעבודתה הן עם תלמידים והן עם הצוות תוך שמירה על מצוינות מקצועית.

חזור לראש הדף >>
11

פרס אישי - מר מוריס חרירי

מר מוריס חרירי הינו מחנך ומורה מוביל במגמת אוטוטרוניקה ומכונאות רכב בתיכון אורט בית הערבה, בשכונת ארנונה בירושלים. מוריס החל את תפקידו בבית הספר בשנת 1989.
עמיתיו מספרים כי סימני הוותק אינם ניכרים עליו, וכל שנה בעיניו כחדשה. לכל כיתת חינוך ניגש בחרדת קודש ובתחושת שליחות השמורה לכיתת חינוך ראשונה ולתחילת הדרך החינוכית.
בשנת 2005 זכה בפרס רקנטי למורה יזם על פיתוח לוחות מוסעים במסגרת מגמת אוטוטרוניקה. היוזמה נולדה לאחר שבית הספר נאבק עם התנאים הקשים אליו נקלע בעקבות האינתיפאדה ובמקום סדנאות מרווחות ומצוידות היטב בבית-אל בסדנא הצבאית קיבל מוריס חדר לימוד קטן שאינו יכול להכיל רכב הדגמה או דגמים והיה צורך ממשי וקריטי בפתרון לעבודה המעשית. ביצירתיות, עקשנות, דאגה ונחישות, הצליח למצוא פתרון חדשני המספק לתלמידיו תנאים טובים אף מאלו שקדמו לו, לשפר את הישגיהם הלימודיים ואף לפתור בעיות משמעת ומוטיבציה. כמו כן, מוריס כתב בעצמו ספר ללימוד מקצוע האוטוטרוניקה המלווה את התלמידים במהלך 3 שנות לימודיהם במגמה (י-י"ב) בספר מוגש לתלמיד חומר לימוד ערוך בעזרת אסטרטגיה של ארגון מידע.
כמחנך כיתה, מוריס מכין את תלמידיו לחיים. הוא מעמיד בפניהם דרישות, כיעד אישי לכל תלמיד ודואג להפכן ליעדים ברי השגה וכל זאת בליווי אישי ואכפתי. בכיתתו מתנהל לימוד מוסדר בכלל המקצועות והוא מטפל במיומנות בבעיות המשמעת השוטפות. מוריס יוצר קשר משמעותי עם הורי התלמידים, רותם אותם לשיתוף פעולה מתוך כבוד אמיתי וראיית התלמיד כאדם בוגר בעל אחריות על חייו ועתידו.
מוריס ממריץ את תלמידיו ליטול חלק בפעילויות החברתיות המגוונות ובהתנדבויות השונות לא מוותר לאף תלמיד ועל אף תלמיד. בסבלנות ועקשנות, ברכות ובקשיחות מעמיד מוריס לתלמידיו תמונת עתיד מיטיבה מלאה בהזדמנויות ואפשרויות של בחירה.

מצאנו את מוריס חרירי ראוי לפרס על התנהלותו רבת הפעלים אשר נעשית בנחישות, בצניעות ומתוך נתינה אינסופית.

חזור לראש הדף >>
12

פרס תכנית חינוכית - תכנית סח"י- סיירת חסד ייחודית

תכנית סח"י- סיירת חסד ייחודית, הינה תכנית מהפכנית להעצמת בני נוער בסיכון באמצעות הפיכתם לשגרירים של רצון טוב ונתינה בקהילותיהם.

התכנית פועלת מזה 6 שנים בירושלים ומיועדת לתת מענה לבני נוער בכל רצף הסיכון המשוטטים בלילות בשכונות וחשופים למצבי סיכון גבוהים.
לסח"י מודל חדשני של שותפות עם בני הנוער: במקום להציע להם עזרה, מבקשים מבני הנוער לסייע לאחרים. נערים ונערות המצטרפים לקבוצות סח"י מחלקים מזון למשפחות נזקקות, מלווים קשישים עריריים, מנגישים מבני ציבור לנכים ועוד. במקביל משתתפים בני הנוער בפעילות חינוכית שבועית לגיבוש, חיזוק הסולידריות והטמעת ערכים של שותפות אזרחית ותרומה לקהילה.
תכנית סח"י התחילה בירושלים, בשכונת קטמון ב-2011, ומאז פעילותה הולכת ומתרחבת כל שנה. ברחבי ירושלים פועלות 8 קבוצות בהן פעילים כ-350 בני נוער על בסיס שבועי ובמהלך כל השנה. הקבוצות פועלות במגוון שכונות בעיר וכן בקרב האוכלוסייה החרדית. הקבוצות המגוונות יוצרות יחד מארג עירוני, תומכות ומסייעות אחת לשנייה, כאשר כל אחת מהקבוצות ממשיכה להתפתח ולפתח סביבה מעגלים הולכים וגדלים של נתינה והתחדשות קהילתית ועירונית.
ישנה חשיבות רבה לפעילותה של סח"י במיוחד בירושלים, אשר מביאה לעיר מסר של אחדות, סובלנות וראיית האחר, ובדרכה החדשנית והייחודית מצליחה להגיע לנוער מנותק על רצף הסיכון ולשנות את מסלול חייהם לטובה. הצוות המקצועי המלווה את בני הנוער כולל עובדי נוער, אנשי חינוך ויזמים חברתיים, בעלי מחויבות עמוקה לקידום צעירים בסיכון וקהילות מוחלשות בישראל.

אנשי הצוות המובילים את הפעילות החינוכית בירושלים: עודד וייס- נשיא מייסד ומנהל חינוכי, אברהם חיון- שותף מייסד ומנכ"ל, אורי צדוק- רכז אזור ירושלים, גילה לינדנברגר- רכזת מתנדבים ירושלים, אלרועי טובול- עוזר רכז ירושלים, יניב אלימלך- רכז שילוב נוער בעלי מוגבלויות, ענבר רוטשילד- רכזת חיילים ובוגרים, רונן כהן- רכז הדרכה ותוכן, נלי מיכאלי- מנהלת קשרי קהילה ופרויקטים.

על כל אלה, מצאנו את תכנית סח"י, ראויה להערכה ולקבלת פרס החינוך לשנת הלימודים תשע”ז.
 

חזור לראש הדף >>