ירושלים בפסגת הערים הדיגיטליות בישראל-עיריית ירושלים

ירושלים בפסגת הערים הדיגיטליות בישראל

דירוג חברת דלוויט קבע שירושלים היא אחת משלוש הערים הכי דיגיטליות בישראל, עם ציון 97 במגוון השירותים; 98 בשירותים לתושב ו-100 בשירותים לעסקים.​

תצוגת תאריך

16/08/2018

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

ירושלים בפסגת הערים הדיגיטליות בישראל

תמונה1

עיריית ירושלים דורגה במקום ה-3 בארץ במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte, הבוחן נתינת שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים, בהשוואה לכל הערים בארץ.

הציון הגבוה הוענק בין היתר בזכות מתן שירותים מקוונים בנושאי טיפול בארנונה, תשלום דו״חות חנייה, הגשת בקשה לתו חנייה, ערעור על דו״ח חנייה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״, רישום למוסדות חינוך, זימון תור לקבלת שירות פרונטלי ושירותים מקוונים לבעלי העסקים בעיר; כגון מידע לפתיחת עסק, בדיקת סטטוס רישוי עסק והגשת בקשה לרישיון עסק. ציונים גבוהים נוספים נרשמו באפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל וקיומם של דף פייסבוק עירוני ואפליקציה עירונית.

בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 - לעומת הממוצע הארצי העומד על 45; ובשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100, לעומת ממוצע ארצי של 31. ההישג המרשים מגיע לאחר השקעה ממושכת בשיפור השירותים המקוונים, זאת במטרה לסייע לתושבים ולמנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים.

רק בשנה האחרונה השיקה עיריית ירושלים את מהפכת ה"דיגיקל", אשר הרחיבה את השירותים הניתנים לתושב באמצעות האינטרנט. כחלק מתהליך ההתחדשות דיגיטלית, נפרדו בעירייה לשלום מהפקסימיליה ושדרגו את השירותים לטפסים מקוונים בלחיצת כפתור ומערכת חיפוש ייעודית. בין השירותים הניתנים באמצעות הדיגיקל ניתן למצוא הגשת פניות, ערעורים, בקשות להישפט ועוד. כל זאת בצורה קלה וידידותית, באמצעות מייל ואתר האינטרנט העירוני.

עיריית ירושלים מקדמת גם את הדיגיטליות של העסקים בעיר, ובחודשים האחרונים הקימה בחינם אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק ל- 250 עסקים קטנים בירושלים. במסגרת המהלך קיבל כל עסק אתר אינטרנט ייחודי ב- WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. זאת במטרה לסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים, הדגיש כי "עיריית ירושלים הציבה לעצמה יעד להיות בחוד החנית של ארגונים המקדמים דיגיטציה מלאה בכל תחומי הפעילות - ובראשונה בתחום השירות לתושב וגם בניהול השוטף של העיר. העתיד כבר כאן. התושב יכול לקבל מגוון רחב של שירותים ומידע בכל זמן ומקום שנוח לו, ובמגוון ערוצי שירות."

סימה סיני, מנהלת הרשות לאיכות השירות, ציינה כי היא  "גאה ומברכת על זכייה זו, שמצטרפת לזכייה של עיריית ירושלים במקום הראשון בתחרות השירות הארצית. אנו גאים להיות עירייה דיגיטלית ומובילה בשירות. הרשות לאיכות השירות פועלת למען מתן שירות חדשני ומצטיין עבור לקוחות העירייה ודוגלת במתן שירות מהיר ונוח. אנו מקדמים כל העת תהליכי עומק משמעותיים בתחום השירות, תוך מדידה ללא פשרות - ובכך הובלנו למהפכה בחוויית הלקוח."

לאתר המדרג' הכנסו!


חזור