מנפצים את הביורוקרטיה בהיתרי הבנייה - עיריית ירושלים

מנפצים את הביורוקרטיה בהיתרי הבנייה

בארבע השנים האחרונות ירד הזמן הממוצע לקבלת היתר בנייה לאחר אישור הוועדה המקומית: מ- 500 ימים בממוצע ל- 85 ימים בממוצע ​

ללא תאריך

18/06/2018

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

תמונה1

שלוש שנים לאחר השקת מסלול "חוצה רישוי" בירושלים, העירייה מכריזה על הצלחה משמעותית: קיצור מאות ימים בלוחות הזמנים בהליך הרישוי. הזמן הממוצע לקבלת היתר בנייה ירד מ-500 ימים ל-80 ימים בממוצע (לאחר אישור הועדה המקומית), כפי שעולה מניתוח לוחות הזמנים בהליך "חוצה רישוי" בין 2014 לסוף 2017.

ההשוואה נערכה ביחס לזמן לקוח וזמן עירייה בנפרד, וממנה עולה תמונה ברורה באופן חד-משמעי של ירידה חדה ועקבית בשני המדדים, אשר מסתכמת במאות ימים. הזמן הממוצע עבור הלוקח עומד על 85, והזמן הממוצע של העירייה עומד על 50 ימים.

מסלול "חוצה רישוי" מאפשר הגשה מקוונת של הבקשות להיתרי בנייה, כמו גם שקיפות מלאה של כל שלבי ההליך המנוטרים והמקוונים. הלקוח זוכה ליתרון משמעותי, שכן הוא אינו חייב להגיע למשרדי העירייה ויכול לבצע פעולות רבות באופן מקוון בכל שעות היממה. כמו כן, מתקיים מעקב ממוחשב מוחלט על כל תיק: היכן הוא נמצא, מהו הסטטוס שלו והאם הטיפול בו נמצא בתוך לוחות הזמנים המוגדרים או חורג מהם. הלקוחות מקבלים עדכונים שוטפים לגבי סטטוס הטיפול בתיקים, וכן מקבלים עדכון אם בעלי מקצוע מטעמם אינם מספקים לעירייה נתונים או מסמכים הנדרשים לצורך המשך הטיפול בהוצאת היתר הבנייה.

בזכות המחשוב של המערכת והמעקבים ההדוקים על התהליך, תוך השקעת משאבים ותשומות רבות – ברמת כל תיק – התאפשר צמצום משך הטיפול בהוצאת ההיתרים. הדו"ח משקף את המאמץ העקבי והעבודה היומיומית הנעשית על ידי כלל הגורמים העירוניים, השותפים להליך "חוצה רישוי": מנהלי מחלקות, ראשי צוותים, רפרנטים, בוחנים ומקבלי קהל. בנוסף, הוא משקף את איכות ואמינות המערכות הממוחשבות העירוניות התומכות את תהליכי העבודה ומאפשרות עבודה במקביל, תמונה מערכתית, בסיסי מידע ונתונים, מעקב ובקרה. בהתאם לצמצום המשמעותי בזמני הלקוח, בעירייה ממשיכים לעשות כל מאמץ להמשיך ולשפר את התהליך.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "מדובר במהפכה בשיפור השירות לתושבי הבירה. בדרך זו העירייה מאפשרת לתושבי הבירה להעלות את רמת חייהם, ולהפוך את תהליך הרישוי ליעיל ופשוט יותר".

אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח, הסביר כי "מדובר בשדרוג משמעותי בשירות לתושבי העיר, אשר בעבר נדרשו לעבור תהליך רישוי מלא ומורכב לבקשות פשוטות".


חזור