כביש 4370 החדש נפתח לתנועה עיריית ירושלים

כביש 4370 החדש נפתח לתנועה

הכביש מחבר את בנימין לירושלים דרך מנהרת נעמי שמר והגבעה הצרפתית. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מעבר לעומסי התנועה בפסגת זאב, שאותם אנחנו פותרים היום - אנחנו גם מחזקים את בנימין וחונכים את החיבור הטבעי והמתבקש בין חבל בנימין לירושלים". שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הוסיף כי "פתיחת הכביש מהווה צעד חשוב בחיבור תושבי בנימין לירושלים ובחיזוק ירושלים רבתי"


 

ללא תאריך

10/01/2019

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

תמונה1

הכביש מהווה חלק מהפרויקט התחבורתי בצפון ירושלים, ופתיחתו עתידה להקל משמעותית את עומסי התנועה בחלק הצפוני של העיר – מפסגת זאב ועד צומת הגבעה הצרפתית, ואף במרכז העיר. ההשקעה בכביש 4370 עומדת על כ- 30 מיליון ₪, ובשלב הראשון הוא ייפתח בין השעות 5:00 ל-12:00 כל יום.


 

יוזמה זו היא תוצר של שיתוף פעולה בין עיריית ירושלים, מטה בנימין ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה ששיקמה את הכביש משנת 2016. מלבד שיקום מבנה הכביש, העבודות כללו גם פינוי פסולת, הסדרת אלמנטים בטיחותיים וביטחוניים, הסדרת מערך התאורה והתאמה של הכביש לצרכי הנסיעה הנוכחיים, כולל בניית מעבר הבידוק. 


 

לכביש שני מסלולים נפרדים. אחד לבאים מחוץ לעיר, והשני מכיוון צפון לכיוון מזרח ודרום העיר:

מסלול אחד -  חלקו המערבי של הכביש יחבר את התנועה העוברת מצפון לעיר לכיוון מזרח ודרום לעיר, ללא חיבור אל העיר ירושלים וללא מעבר במחסומי בידוק - דבר שיקל על התנועה הפלשתינית באזור.

מסלול נוסף - מחבר בין הישובים הממוקמים מצפון לירושלים אל העיר ירושלים עצמה, דרך מעבר הבידוק הביטחוני אל מנהרת נעמי שמר או צומת הגבעה הצרפתית.

אורכם של שני הכבישים הוא כ- 5 ק"מ.


 

צילום: יח"ץ.


 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי משרדו השקיע יותר מ -30 מיליון שקלים בכביש 437, המהווה חלק מהטבעת המזרחית של ירושלים. "פתילת הכביש מהווה צעד חשוב בחיבור תושבי חבל בנימין לירושלים ובחיזוק מטרופולין ירושלים רבתי. זאת בהמשך לפתיחת מפרידן אדם ומיזמים נוספים שמשרד התחבורה קידם בשנים האחרונות, המקצרים את הדרך לירושלים הבירה".


 

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הסביר כי "זהו מהלך אחד מיני רבים אחרים לחיזוק שירותי המשרד לביטחון הפנים על גופיו לתושבי יהודה ושומרון, ולחיזוק הריבונות במרחב. הכביש שנפתח היום הוא דוגמא ליכולת ליצור חיים משותפים בין ישראלים לפלסטינים תוך שמירה על אתגרי הביטחון שקיימים. ישנם גורמים שהדבר הוא לצנינים בעיניהם, אבל אנחנו נמשיך ונפעל להרחבת הריבונות הישראלית בכל המרחב תוך כדי שמירה קפדנית ועיקשת על צרכי הביטחון. רק בשנה החולפת ביצעו לוחמות ולוחמי העוטף מעל 700 פעולות יזומות שכללו חיפושים, מעצרים, מארבים וחסימות. בוצעו קרוב ל-800  מעצרים של שב"חים, מיידי אבנים, מלינים, מסיעים ומעסיקים שפעלו שלא כחוק. זו המציאות שלנו כאן ובארץ כולה. מציאות בה שוטרים עומדים בחזית המאבק בטרור, נוכחים, מונעים ומגינים".


 

השר ארדן התייחס גם לחרם של חברת AIRBNB  על תושבי יהודה ושומרון וקרא לחברה לחזור בה מההחלטה האנטישמית שלה להסיר רישומים של נכסים יהודים בשטחי יהודה ושומרון. "זה לא מספיק שהם הגיעו לפה, קיימו כמה פגישות והצהירו שהם נגד ה- BDS. הם צריכים להוכיח זאת במעשים. ההחלטה של החברה לא תעבור לסדר היום. כל עוד החברה לא תחזור בה מכוונתה להפלות לרעה את אזרחי ישראל, וליישם אמות מידה כפולות ביחס לישראל - נמשיך לקדם צעדים, הן במישור הרגולטורי והמשפטי פה בישראל והן מול ידידנו בארה"ב ובעולם. אנחנו כבר רואים את התוצאות הראשוניות של הצעדים הללו. לא נסבול שום צורה של חרם נגד אזרחי ישראל", חידד.


 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הדגיש כי "זוהי בשורה אמתית עבור תושבי השכונות פסגת זאב והגבעה הצרפתית. פתיחת הכביש בשעות העומס תיצור חלוקה של העומס והקלה משמעותית בטווח הזמן המיידי בעומסי התנועה בשכונת פסגת זאב. אני מברך על כך. מעבר לעומסי התנועה שאותם אנו פותרים היום, אנחנו גם מחזקים את בנימין וחונכים את החיבור הטבעי והמתבקש בין חבל בנימין לירושלים. אני סבור כי בהמשך שעות הפתיחה של הכביש יורחבו, והוא ייפתח באופן מלא".


 

צילום: ג'קי לוי.


 

ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ, הוסיף כי "פרויקט אחר פרויקט אנחנו פותרים את בעיית הפקקים בכניסות הצפוניות לירושלים. בשיתוף פעולה מוצלח מאוד בין מטה בנימין, עיריית ירושלים ומשרד התחבורה -  נעשה מהפך בדרכי הגישה לעיר הבירה של מדינת ישראל. לא עוד כבישים צרים צפופים ופקוקים, מעכשיו - נתיבי תחבורה מתקדמים, בטיחותיים ומרשימים, כיאה לעיר בירה. הם יאפשרו כניסה ויציאה מהירה ובטוחה מהעיר. מ.א מטה בנימין עוטפת את ירושלים מצפון ותושבי המועצה עובדים, לומדים ומבלים בעיר. הכביש שנפתח היום הוא לא פחות מצינור חמצן עבור תושבי בנימין והאזור כולו, ופיתוח מערך התחבורה מכיוון בנימין לירושלים הוא תהליך אסטרטגי גם עבור העיר ירושלים".


 


 


חזור