מחלצים את ירושלים מהפקקים- עיריית ירושלים

מחלצים את ירושלים מהפקקים: מערך חילוץ וגרירה חדש

עיריית ירושלים הקימה מערך ניידות, חילוץ וגרירה למניעת חסימת צירי התנועה המרכזיים בעיר. מערך הניידות ייתן שירות בתחומי חילוץ, פינוי והגשת עזרה לנהגים שנתקעו בצירי התנועה המרכזיים. המערך הוקם בשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים​

תצוגת תאריך

14/02/2018

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

תמונה1

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, השיק היום (רביעי) את מערך ניידות השירות והחילוץ שהקימו העירייה ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים במטרופולין ירושלים. המערך יסייע בחילוץ רכבים שנתקעים בצירי התנועה המרכזיים, היוצרים עומסי תנועה בשל כך.


מערך ניידות החילוץ שיחל לפעול בשבוע הבא בבירה ובמטרופולין ירושלים קודם על ידי אגף תחבורה ופיתוח תשתיות בעיריית ירושלים ומינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה, בשיתוף משטרת מחוז ירושלים. הניידות יופעלו על ידי  המרכז המטרופוליני לניהול תנועה ותח"צ (תחבורה ציבורית), באמצעות זכיין שזכה במכרז – חברת פמי פרימיום.


הניידות יעסקו במשימות שירות וחילוץ (כולל משימות פינוי קלות) וכן בהגשת עזרה למשתמשי הדרך בגזרת כבישים קבועה מראש במטרופולין ירושלים. זאת במטרה לדאוג לזרימת התנועה השוטפת, בדגש על מנהרות הכבישים, במערך הכבישים העירוני.

 

מדובר במערך חדשני במתאר העירוני והמטרופוליני, בדומה לפעילות מערכים בכבישים בינעירוניים (חברת נתיבי ישראל וכבישי אגרה).


שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי "ניידות החילוץ המיוחדות שהחלו לפעול לראשונה בירושלים יספקו מענה ראשוני ומיידי לכלי רכב הנמצאים במצוקה והם חלק מהפתרונות שמשרד התחבורה מספק, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים, במטרה לצמצם את הסכנות הנגרמות כתוצאה מעצירה של כלי רכב בצד הדרך או בשולי הכביש. כמו כן, ניידות אלה מאפשרות להתמודד טוב יותר עם עומסי התנועה הקיימים בצירים המרכזיים בעיר".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הדגיש כי "ירושלים היא העיר הראשונה שיוזמת שירות חילוץ ייחודי במטרה לסייע לנהגים שנתקעו בדרך, ויותר מכך לסייע ולמנוע פקקים ועיכובים מאלפי משתמשים הדרך האחרים. המערך החדש ייתן מענה מיידי לעומסי תנועה, ויחד עם תוכניות התחבורה האדירות של מערך רכבות קלות, רכבת ממרכז הארץ וצירי תנועה חדשים שאנו מקדמים עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - נהפוך את ירושלים לעיר נגישה, בה פועלת מערכת התחבורה המהירה והיעילה בארץ".


זיהוי מפגעים, סיוע מיידי - והקלה על זרימת התנועה בכבישים

בין משימות המערך: זיהוי מפגעים בדרך תוך זמן קצר, סימונם והפניית התנועה מהם והלאה; סיוע לכלי רכב מקולקלים (גם באמצעות גרירה לנקודה שאינה מסכנת את המשתמשים בדרך ואת נוסעי הרכב); מתן "עזרה ראשונה" לכלי רכב שנתקעו בדרך (דלק, תיקון תקרים, התנעה, מידע) וקריאה לגורמים מתאימים להמשך טיפול במקרה הצורך וסיוע למשטרה ולגורמי חילוץ והצלה באבטחת אזור התקרית ובהכוונת התנועה.

הניידות יופעלו באמצעות סיירי תנועה שהם בעלי מקצוע (מכונאי רכב או חשמלאי רכב), אשר עברו הכשרה מקיפה בתחום. הם יעניקו סיוע מיידי ומקצועי למשתמשי הרכב באופן בטיחותי.

drag3.jpg
אזור הפעילות הראשונית של הניידות יתמקד בדרך בגין - כביש מנוהל וציר בינעירוני החוצה את מטרופולין ירושלים; בצירים בינעירוניים חוצי מטרופולין כמו  כביש 1 או כביש 9 העירוני; בציר פסגת זאב; בכביש 1 מזרחי; בצירים ראשיים עתירי תח"צ (תחבורה ציבורית) ובמסלולי התחבורה הציבורית בהר חומה, בהר חוצבים, ובציר אשכול-בר אילן-ירמיהו.

מזה תקופה מקיימת משטרת מחוז ירושלים הליך סדור יחד עם עיריית ירושלים וגופים נוספים, שמטרתו שיפור שגרת חיי התושבים בהיבט התעבורתי העומד לנגד עיניה כערך עליון. המשטרה רואה במערך החילוץ והסיוע שהוקם כלי עזר משמעותי למתן פתרונות מהירים לשיבושי תנועה הנובעים מרכבים מקולקלים, בדגש על מנהרות ברחבי העיר. כל זאת במטרה לאפשר לכלל התושבים ומשתמשי הדרך להגיע ליעדם בשלום ובזמן הקצר ביותר. חשיבות שילוב הזרועות בין המשטרה לבין העירייה היא נדבך חשוב במאמצים התמידיים הנעשים לשיפור התשתיות ברחבי העיר, תוך מתן פתרונות יצירתיים ויישומם בשטח.


בעירייה מציינים כי הדבר יביא להפחתת תאונות דרכים (פינוי מפגעים, תאונות משניות, פגיעה בנהג המטפל ברכבו), אשר תוביל להקטנת מספר הרוגים ופצועים. כמו כן, הדבר יביא להקטנת ההשפעות הסביבתיות הנגרמות מעומסי תנועה (זיהום אוויר, רעש) ולתועלות בתחום התחבורה הציבורית כתוצאה מהקטנת העומסים.


חזור