מהפכת זימון התורים: מ-50 דק' ל-3 דק' המתנה

מהפכת זימון התורים: מ-50 דק' ל-3 דק' המתנה

יש תוצאות - כיום עומדת ההמתנה בתור למוקדי העירייה השונים על בין 3 ל-6 דקות למזמינים תור, לעומת 50 דקות בעבר בתור הרגיל

ללא תאריך

26/11/2018

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

תמונה1

​כחודש לאחר המעבר לשיטת זימון תורים, בעיריית ירושלים מציינים בסיפוק את התוצאות המצוינות וחושפים נתונים מבדיקות שנערכו על ידי רשות השירות העירונית. 

בעוד שבעבר עמד זמן ההמתנה הממוצע בחלק ממחלקות העירייה על 20- 50 דקות בממוצע, כיום ממתינים משתמשי מערכת זימון התורים החדשה רק כ- 5:48 דקות בממוצע בלבד. 

בשבוע האחרון למשל, עמד התור במחלקת מגורים על כ- 3 דקות בלבד בממוצע, 5 דקות בממוצע במחלקת הנחות בארנונה, 7 דקות בלבד במחלקת מזרח העיר ו-6.4 דקות במחלקת שומה.

בנוסף, נרשמה עלייה חדה של 288% (!) בשימוש בטפסים מקוונים בנובמבר 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תושבים רבים מעדיפים למלא את הטפסים באופן מקוון מבלי להגיע כלל לעירייה, מה שמביא אף הוא לזמני המתנה קצרים יותר לאלה המגיעים.


שירותים דיגיטליים מהירים בלי להגיע לעירייה


במסגרת המהפכה, השלימה העירייה את הפיכת מרבית שירותי העירייה לדיגיטליים ומהירים, כך שהתושבים יכולים לקבל את מרבית השירותים העירוניים מהבית או מהאפליקציה העירונית מבלי להגיע לעירייה מכל מקום ובכל שעה. בין השירותים השונים: תשלומים שונים, נושאי חנייה, קידום עסקים, רישוי בניה ושירותים רבים נוספים. כמו כן, מפעילה העירייה מוקד טלפוני עם מענה אנושי בשפות רבות ובהן ערבית, צרפתית, אמהרית, רוסית ואפילו יידיש. כך, גם מי שאינו מצוי בעולם הדיגיטלי - יכול לקבל שירות בנוחות מרבית. 

התושבים מעידים על שביעות הרצון הרבה מהשינוי גם במשובים שמולאו על ידם ידנית: "חוויה נפלאה להזמין תור דרך האתר. כמעט ללא שהות בתור"; "הזמנתי תור דרך האתר, ולא חיכיתי בתור. זה שיפור ענק".

בפגישה שנערכה השבוע בהשתתפות מנהלי מחלקות בעירייה יחד עם לקוחות גדולים כגון יזמים בתחום התכנון והבנייה, מגישי תכניות ונציגי ארגון הקבלנים בירושלים הובעה שביעות רצון רבה מהמהלך, ותמימות דעים כי הוא משפר את איכות השירות. 




מהלך רחב לייעול השירות וקיצור זמני ההמתנה


בימים הקרובים יוקם בקומת הכניסה לעירייה, מרכז שירות דיגיטלי שבו יוכלו הפונים לשירותים העירוניים לבצע מגוון רחב של פעולות באופן עצמאי באמצעים דיגיטליים, ללא צורך להמתין לפקיד. דיילי שירות שיפעלו במקום יסייעו לפונים בהכרת השירותים הדיגיטליים.

לפני כחודש, הכריזה עיריית ירושלים על מהפכת שירות חסרת תקדים. במסגרתה הגעה לעירייה תהיה בהזמנת תור מראש בלבד, כפי שקיים בקופות החולים, בדואר ובמוסדות רבים נוספים. זאת במטרה לחסוך לתושבים עמידה בתורים והמתנה ארוכה לקבלת שירות ולייעל את השירות לתושב.

עבור מהפכה זו הוכנה לשימוש מערכת לזימון תורים מראש באתר עיריית ירושלים ואפליקציית ירושלמי, לצד מוקד טלפוני אחיד במספר 3552* לכל השירותים. כל תושב יכול לקבוע פגישה מראש, ולהגיע אליה מבלי לחכות בתור ומבלי לבזבז את זמנו.

מנכ"ל העירייה, אמנון מרחב, הדגיש כי "אנחנו גאים לראות שמהפכת השירות אכן מביאה להקלה, שיפור וייעול השירות לתושבים כפי שתכננו ומביאה את העירייה לסטנדרטים הגבוהים ביותר המקובלים בעולם השירות. הזמן של התושבים יקר לנו, ועל כן איננו חוסכים במאמצים ובהשקעת משאבים. עיריית ירושלים תמשיך לפעול כל העת על מנת להתייעל, לשפר ולהוביל בשירותים הניתנים לתושבים, תקצר את הבירוקרטיה והתורים ותגדיל את שביעות הרצון של התושבים".

מהפכת השירות לוותה בקמפיין פרסומי באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. דיילים שהוצבו בכניסה לעירייה מעניקים סיוע וליווי לתושבים, ומדריכים אותם כיצד לתאם תורים מראש וכיצד ניתן לקבל שירותים מבלי להגיע לעירייה.





חזור