ברקת למשרד התחבורה: הקצו משאבים לגיוס נהגי אוטובוס - עיריית ירושלים

ברקת למשרד התחבורה: הקצו משאבים לגיוס נהגי אוטובוס

​ראש העיר ברקת השתתף בדיון ועדת הכלכלה בכנסת בנושא התחבורה הציבורית בירושלים, וקרא למשרד התחבורה להקצות משאבים לגיוס מוגבר של נהגי אוטובוסים במטרה לשפר את השירות לתושבים ולמבקרים

ללא תאריך

28/02/2018

31/12/1969 22:00

נגישות :

לפרטים נוספים :

תמונה1

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, השתתף השבוע בדיון בועדת הכלכלה בכנסת על התחבורה הציבורית בירושלים, בה ציין כי "עד לסיום בניית רשת הרכבות הקלות, על משרד התחבורה להקצות משאבים גדולים לגיוס נהגי אוטובוסים נוספים בירושלים, ולהציע בונוסים לנהגים שיגיעו לירושלים כדי לשפר את השירות". עוד אמר כי "ירושלים בחרה בתחבורה ציבורית. טוב שעשינו ככה, כי בהסתכלות קדימה אין תחליף לתחבורה ציבורית יעילה".

ראש העיר הדגיש כי ההשקעות לעתיד של שר התחבורה ישראל כץ ומשרדו הן חסרות תקדים – למעלה מ-30 מיליארד ₪ לפרויקטים כמו בניית רכבת מהירה מהמרכז, רשת רכבות קלות ורשת רכבלים. כל אלה יהפכו את ירושלים לעיר עם התחבורה המתקדמת בארץ.

ברקת הדגיש כי "עד לסיום בניית רשת הרכבות הקלות בשנים הקרובות, התלות של ירושלים באוטובוסים היא מוחלטת. מאז האירועים הביטחוניים לפני כשלוש שנים, יש מחסור גדול בנהגים בירושלים שטרם הושלם. הדבר מייצר אי ודאות במערכת התחבורה הציבורית - בדיוק הפוך ממה שצריך להיות. אם תושבי ירושלים לא יכולים לסמוך על זמני הגעת האוטובוסים כדי לתכנן את היום שלהם - אנחנו הולכים אחורה במקום קדימה"

ראש העיר המשיך והסביר כי "בעבר כשהיה מחסור בשוטרים, המשרד לביטחון פנים הוסיף 1,200 תקנים והעלה את שכרם בבונוס מיוחד למשרתים בירושלים: צעד שנתן מענה איכותי וטוב לביטחון בעיר. באותה אנלוגיה, כעת כאשר יש מחסור בנהגים שפוגע בתפקוד של אגד, על משרד התחבורה להקצות משאבים גדולים לגיוס נהגי אוטובוסים נוספים; ואף להציע בונוסים לנהגים שיגיעו לירושלים כדי לשפר את השירות".

בנוסף לכך, התייחס ברקת להחלטה כי ירושלים תהיה העיר הראשונה בה ייצא מכרז להפעלת מוניות שירות רבות שישפרו את התחבורה הציבורית בעיר באומרו כי "זו בשורה חשובה לתושבים, ואני מודה על כך לשר התחבורה ישראל כץ וליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל".

בסיום דבריו, הוסיף ברקת כי "התברכנו בירושלים בחברה אזרחית מאוד חזקה, שיודעת להרים דגלים ולדרוש פתרונות לבעיות שמתעוררות מהשטח, ואני מברך את כל הארגונים המעורבים. אני מאמין במשרד התחבורה, באוזן הקשובה שלו וביכולת שלו להיענות לאתגרים של ירושלים בתקופת המעבר עד לרשת הרכבות".


חזור