נדחתה עתירת קומץ תושבים נגד הקו הכחול - עיריית ירושלים

נדחתה עתירת קומץ תושבים נגד הקו הכחול

​בית המשפט דחה על הסף עתירת קומץ תושבים כנגד ההחלטה להעביר את קו הרכבת הכחול ברחוב עמק רפאים בירושלים, וחייב את העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 30,000 ₪. בית המשפט: "אין כל ספק שהציבור כולו על כל שלוחותיו... קיבלו הזדמנויות רבות להעלות את טיעוניהם... והעלאת הטענה שראש העיר או מאן דהוא בעירייה לא שמע בקשב רב את הטיעונים השונים - היא טענה שלא היה מקום להעלותה, והיא נטענה ללא כל בסיס".

תצוגת תאריך

07/02/2017

31/12/1969 18:00

נדחתה עתירת קומץ תושבים נגד הקו הכחול

תמונה1

​בית המשפט לעניינים מינהליים דחה אתמול (שני) על הסף עתירה של קומץ תושבים שעתרו כנגד הפקדת תכנית הרכבת הקלה בעמק רפאים. בפסק הדין קבע השופט דוד מינץ באופן חד משמעי כי "אין כל ספק שהציבור כולו על כל שלוחותיו; המנהלים הקהילתיים; הסוחרים; תושבי השכונה; המתכננים מטעם; ועוד קבוצות שונות - קיבלו הזדמנויות רבות להעלות את טיעוניהם לפני המשיבים, כל אחד בתורו, והעלאת הטענה שראש העיר או מאן דהוא בעירייה לא שמע בקשב רב את הטיעונים השונים, היא טענה שלא היה מקום להעלותה, והיא נטענה ללא כל בסיס".

בנוסף קבע השופט מינץ "לא השתכנעתי כי נפלו פגמים התכנית המצדיקים את התערבות בית המשפט בהליך התכנוני". עוד הוסיף השופט כי "לא ניתנה כל הבטחה מנהלית מטעם ראש העיר, לא לשמוע טענות נוספות מטעם מי מהציבור לאחר ששת חודשי הדחייה, ולא לשקול מחדש את החלופות השונות לאחר קבלת דו"ח החלופות". לאור זאת, נדחתה העתירה על הסף וקומץ העותרים חויב לשלם לעירייה הוצאות משפט בסך 30,000 ₪ פלוס מע"מ.

קומץ התושבים שיוצג על ידי עוה"ד אליעד שרגא ואדווה בן יוסף עתר כנגד ראש העיר, ניר ברקת, העירייה, משרד התחבורה, תכנית אב לתחבורה והוועדה המקומית והמחוזית - בדרישה לבטל את ההחלטה להגיש להתנגדויות את תכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה, שעתיד לעבור בעמק רפאים.

ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.  לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי הדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים, הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקייה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב, שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית. הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה" תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב, תוך שימור מבניו ההיסטוריים ולהחזרת פעימות ליבו - כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו.

במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה. במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה אינספור פניות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה, ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. תכנית העברת תוואי הרכבת ברחוב עמק רפאים זוכה לתמיכה רחבה מתושבים רבים המתגוררים ברחוב, תושבי המושבה הגרמנית ותושבי השכונות הסמוכות שייהנו מרכבת איכותית, מהירה, ידידותית לסביבה ונגישה.

נמשיך לקדם את התכנית תוך שיתוף הציבור במטרה להעניק לתושבים שירות איכותי ותחבורה מתקדמת ונגישה בכל רחבי העיר.

צילום: מור דגן ותוכנית אב לתחבורה


חזור