גני עיכוב התפתחותי בדגש שפה - מ''מ וממ''ד

גני עיכוב התפתחותי בדגש שפה - מ''מ וממ''ד
 

ילדים בעלי איחור התפתחותי ושפתי. הילדים בעלי אינטליגנציה בתחום הנורמה עם עיכוב התפתחותי בדגש שפתי.
גילאים: 4-6
מספר כיתות: 14
רכזת הגנים: דנה דפני

ימים א'-ו': 8:00- 13:20. חופשות בחגים, חודש לימודים נוסף ביולי.


כיתות הגן פועלות בסמיכות לגנים רגילים. קיימות תוכניות שילוב בינם לבין הגנים הרגילים הצמודים או הקרובים אליהם. הגנים הם מערכת של גנים כוללניים המספקים גם שירותים פרא- רפואיים וטיפוליים. אחד הגנים קולט ילדים בעלי ליקויי למידה משמעותיים.

מטרות העבודה:
א. לעזור לילדים להגיע לרמת תפקוד שפתי ולימודי הדומה לילדים בני גילם, על-מנת שיוכלו להשתמש בשפה ככלי לחשיבה ולמידה, וככלי לתקשורת בין-אישית.
ב. לספק לילדים תנאי גן רגיל מבחינת עושר הגירויים הניתנים וההזדמנויות למשחק, ליצירה ולפיתוח קשרים חברתיים.
ג. ליצור תנאים מתאימים לפיתוח העצמאות, הביטחון העצמי והאמון ביכולתו של הילד להתגבר על קושי.
ד. סגירת פערים בין ילדים עם לקויי שפה, לבני גילם.

עקרונות טיפוליים-חינוכיים:
ההוראה מובנית ומדורגת לפי יכולתו של כל ילד ומתבצעת מתוך גישה מבוקרת. כלומר, מלמדים ומקנים את השפה והידע לילד ורק לאחר מכן מבקשים ממנו לענות ולהשתמש בחומר הנלמד. על ידי כך מאפשרים לו להיות מוכן לנדרש ממנו. בעקבות שליטתו בחומר, המושגת באמצעות שינון ושימוש בשפה בהקשרים משמעותיים, הילד מפתח ביטחון ונכונות להתאמץ ולקחת אחריות על משימות הלמידה. כך, בנוסף לחוויית ההצלחה, מקנים לילד ידע עולם והבנה טובה יותר את הסביבה בה הוא חי.

דרכי עבודה ותוכניות לימודים ייחודיות:
הילדים מקבלים הוראה יחידנית וקבוצתית על ידי הגננת ואנשי צוות אחרים (קלינאית תקשורת, סייעת פדגוגית, בת שירות לאומי). גם ההורים שותפים פעילים בעבודה עם הילדים.

תוכנית הלימודים:

א. הנושאים הם מתוך תוכנית הלימודים בגנים הרגילים. בנוסף לכך, נבחרים נושאים ייחודיים הנבנים על-פי אוצר מילים ומושגים. התוכן השפתי מאורגן, נרשם ומודבק במחברות אישיות כטקסטים תומכי זיכרון. השימוש במחברת מאפשר את השינון הדרוש על מנת שהילדים יוכלו לשמר את אוצר המילים ולהשתמש בו באופן ספונטני. המחברות מאפשרות גם הדרכה וקשר עם הורי הילד באמצעות ''שיעורי הבית'' שהוא מקבל. התכנים המובאים במחברת משמשים כאמצעי לתיקון הדיבור לרכישת חוקי דקדוק ולעיבוד נושאים אישיים בהיבט רגשי-חברתי.
ב. לימוד ב''שיטת מקגינס'': שיטה של הקניית שפה לילדים עם בעיות שפה, הפועלת במספר מישורים: תיקון הדיבור, שיפור הקשב וההתארגנות לראשית הקניית הקריאה והכתיבה. לימוד הקריאה והכתיבה בין כותלי הגן, מעלה את סיכוייו של הילד להשתלב בביה''ס בחינוך הרגיל.


ריפוי בעיסוק ובדיבור, טיפול באומנות ובמוסיקה. בכל מסגרת עובדת פסיכולוגית מטעם השירות הפסיכולוג-חינוכי.


מתוך סל התרבות : ביקורים בגן החיות, ב''עין יעל'', במוזיאונים,ועוד.

כתובות וטלפונים בגנים:
:ארמון הנציב     
קשאני 14     6731991          
קדושי בבל 1      6730698
קדושי בבל 1     6734997
יעקב וייס 1     5796953
גילה:
הרדוף 584      6453318
מרגלית 8      6762372
:גוננים          
בר יוחאי 5     6780922
פארק רמת דניה:               
רח' זנגויל           6446879
:הר נוף                
חיי טייב 41      6540567
:גבעה צרפתית          
גולי קניה 4           5818867
:פסגת זאב     
רחמיליביץ' 54      5850365
הניידות 39      6568867
דב סדן 25      5853896
:נווה יעקב          
מאיר בלבן 29      5849182
          
          
          
     
          
12-dec-2012 - עודכן בתאריך
 
חזור